شناسهٔ خبر: 175956 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۵ ماهه ابتدای ۱۴۰۳ صورت گرفت؛

جابه‌جایی قریب به ۵ میلیون تن کالا از همدان به سایر نقاط کشور

مهندس آهکی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از جابجایی بیش از ۴ میلیون و ۸۲۰ هزار تن کالا در پنج ماهه ابتدای سال جاری از مبادی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان، مهرداد آهکی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ضمن اشاره به جابه‌جایی بیش از ۴ میلیون و ۸۲۰ هزار و ۹۹۹ تن کالا در پنج ماهه ابتدای سال جاری از مبادی استان اظهار کرد: عمده کالاهای حمل شده استان در این مدت مربوط به انواع محمولات سیمان ، سیب زمینی ، کلینکر، هماتیت ، کنستانتره سنگ آهن، گندله و انواع محمولات نفتی بوده است.

آهکی تصریح کرد در مدت مشابه سال گذشته ۴ میلیون و ۷۷۵ هزار تن بار از مبدا استان جابه‌جا شده بود که نشان از رشد یک درصدی جابه جایی کالا در استان است.

مدیر کل راهدای و حمل و نقل جاده ای استان همدان ادامه داد: برای حمل این میزان بار، ۲۹۷ هزار و ۳۸۲ بارنامه صادر شده است که صدور بارنامه در این مدت نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۹۵ هزار و ۴۶۸ بارنامه بوده،  رشد یک درصدی داشته است.

وی خاطر نشان کرد: بارهای جابه‌جا شده در مرداد ماه سال جاری ۱ میلیون و ۲۲۱ هزار بارنامه بوده که   نسبت به مشابه سال قبل ۱۳ درصد رشد داشته است.

آهکی در پایان بیان کرد: ۱۰۱ شرکت حمل و نقل فعال داخلی استان با بیش از ۲۲ هزار راننده باری و ۱۵ هزار ناوگان سنگین باری در این مدت، جابه‌جایی کالاهای حمل شده را بر عهده داشته اند.